fbpx

3, 2, 1… ČLÁNEK! Člověk přirozeně zpozorní pokaždé, když vidí počítadlo času, které se blíží ke svému konci. A nemusí se hned jednat o čísla odtikávající na ciferníku bomby. Napětí zvýší i počitadlo hlásící konec prodejní akce nebo možnosti získat produkt zdarma v soutěži.

Jak vložit počítadlo času do e-mailu?

Jedním z cílů e-mailového marketingu je pobídnout potenciální zákazníky k akci. Přesně to dokáže s velkou úspěšností odpočet času. Ne všichni marketéři ale dokáží využít síly odpočítávaných dnů, hodin, minut a sekund. V následujících odstavcích se dozvíte, jak vložit odpočet času do newsletteru a proč byste tak měli udělat, než vám vyprší čas k získání pozornosti odběratelů.

FOMO efekt aneb když se lidé bojí, že jim něco uteče

FOMO je zkratka anglické fráze „fear of missing out” neboli „strach, že nám něco uteče”. Jedná se přirozenou součást lidské psychologie, která je však mnohonásobně zesílena díky popularitě internetu a sociálních médií. Právě ty vytváří pro FOMO celou řadu příležitostí.

Využití FOMO u zákazníků neberte jako nekalou taktiku. Stala se součástí běžné marketingové praxe a rozhodně není neprůstřelná. Někteří lidé mají na claimy typu „Sdílejte, než to zakážou!“ nebo „Poslední šance vyhrát“ odolnost. To však nic nemění na tom, že odpočet času v kombinaci s obsahem, který podporuje FOMO efekt, představuje zajímavý recept pro zvýšení prodeje na základě e-mailu.

Myslete však na to, že dnešní zákazník potřebuje kvalitní text, který přesně vysvětlí, o co přichází, když odpočet vyprší. Bombastické nápisy o nejlepší nabídce nefungují a mohou některé potenciální zákazníky dokonce odradit.

Jak správně využít odpočet v e-mailu? ⏲️

Víme už, že odpočet nám pomůže vyvolat FOMO efekt, ale jak jej využít v těle newsletteru opravdu na 100 %? Zařazení odpočtu má svá pravidla.

Buďte upřímní

Deadline odpočítávané nabídky by měl být realistický a skutečný. Zapomeňte na triky z teleshoppingu, kde se tvrdí, že máte 20 minut na zavolání, přitom stejná reklama hraje desetkrát za den. Akci neprodlužujte, deklarujte jasně konec akce.

Buďte srozumitelní

V blízkosti odpočtu musí být zcela jasně řečeno, co může zákazník získat a jaké kroky pro to musí provést. Čím méně přesné informace poskytnete, tím menší zájem vyvoláte.

Dejte odpočet na jasně viditelné místo

Odpočet času patří na začátek e-mailu nebo obecně na místo, kde věnují příjemci obsahu nejvíce pozornosti. Když počitadlo zahrabete pod všechno ostatní, tak nemůže fungovat. Odpočet času v newsletteru by měl být nepřehlédnutelný a měl by představovat hlavní sdělení celé kampaně.

CTA musí být hned vedle odpočtu

Ideálně přímo do blízkosti počitadla vložte tlačítko vedoucí k akci, s textam na tlačítku si dejte záležet.

Nepřehánějte to

Odpočet by neměl být v každém ani v každém druhém e-mailu. Aby si uchoval svoji sílu, musíte ho používat jenom občas a pro akce, které si to zaslouží. Zároveň na odpočet nezapomeňte upozornit již v předmětu.

Zkontrolujte nastavení

Bez ohledu na to, jaký nástroj pro vygenerování odpočtu používáte, vždy před rozesílkou zkontrolujte nastavení. Myslet byste měli i na to, jaký text se bude místo počítadla zobrazovat po expiraci.

Neulehčujte si práci

Tento článek je o počítadlech, nicméně odpočet času lze obejít i textovým vysvětlením či grafikou. Pokud máte možnost využít snadno počítadlo, určitě si neulehčujte práci. Odpočet funguje mnohem lépe než uvedení deadlinu ve větě.

Co pod záminkou vypršení času nabídnout?

Rozmanitosti marketingových akcí se meze nekladou, ale nejlépe odpočet funguje pro:

Soutěže

Každý z nás touží něco vyhrát a přirozeně rozumíme tomu, že soutěže mají omezený čas trvání. Jednoduchý kvíz a slosování ze správných odpovědí zadaných do určeného data patří k marketingovým evergreenům.

Slevové akce

Češi na slevové akce slyší, ale ne každý se touží prohrabávat stohem letáků. Místo toho hravě v e-mailu upozorněte na čas, po který mohou vaši zákazníci získat zboží za výhodné ceny.

Slevové kupóny

Kupóny přestavují skvělý způsob, jak nabídnout slevu a zároveň poskytnou zákazníkovi možnost volby. Omezený počet a čas k jejich získání o kupóny rozhodně zvýší zájem.

Internetové a živé akce

Tlačítko u odpočtu může vést k registraci na akci pro omezený počet zákazníků. Značka tím získává větší exkluzivitu a při zapojení influencerů zvýšíte také povědomí o vašich produktech.

Technické řešení 🔧

Přidání počitadla do těla newsletteru nevyžaduje žádné náročné programování. Stačí si vybrat jednu z online služeb, které vám odpočet připraví podle zadaných parametrů (jazyk, barva, počet zobrazených čísel) a pak už jenom zkopírujete vytvořené URL do HTML kódu e-mailu.

Jaké 4 nástroje pro vygenerování počítadla doporučujeme?

Countdown Mail

Populární aplikace Countdown Mail pro vytváření odpočtu do e-mailu, kterou můžete používat zdarma do 100 tisíc impresí měsíčně. Na výběr máte více než 10 variant vzhledu počítadla. Negativem je poněkud neintuitivní layout a ovládání aplikace.

MailTimers

Oblíbený nástroj, který má v referencích značky jako UBER nebo Ubisoft. MailTimers ve verzi zdarma nabízí až 100 tisíc zobrazení a neomezený počet odpočtů.

Sendtric

Povedený nástroj, který slouží pro rychlé vytvoření a vložení odpočtu. Sendtric umí být zcela zdarma, za širší možnosti a pokročilé funkce si připlatíte.

Motion Mail

Uživatelsky extrémně příjemný nástroj na vytváření odpočtu s relativně velkým množstvím faktorů, které lze upravovat. Bohužel zdarma dostanete pouze 20 tisíc impresí. Motion Mail však stojí za investici, pokud se chystáte e-maily s počítadlem posílat častěji.

Ukázky odpočtů času v newsletterech českých e-shopů

A protože jsme Mailhunt, v naší databázi newsletterů to neustále tiká! Přinášíme vám pro inspiraci několik ukázek. Některé z nich vypadají velmi hezky, jiné jsou na tom hůř, ale cílem je ukázat vám různé způsoby zapojení odpočtu do e-mailového marketingu. Další krok a používání odpočtu lépe, než to dělá vaše konkurence, je na vás.

A jak se to nedělá

Vzpomínáte si ještě na bod týkající se ulehčování práce? Vygenerování počítadla do newsletteru a jeho vložení je otázkou pár minut. Je tak velká škoda, že některé e-shopy raději volí cestu běžného textu. O kolik lepší by bylo graficky atraktivní a výrazné počítadlo zobrazující v době otevření newsletteru reálný čas do konce.

Přestaňte posílat nudné newslettery a kromě počítadla objevte i další marketingové triky. Vyzkoušejte nyní Mailhunt na 7 dní zcela zdarma a bez závazku. Čeká na vás výběr a analýza newsletterů od značek, které nemají o zájem zákazníků sebemenší nouzi.